IT-løsninger for flyselskap og flyplasser

 

Braathens IT AS

Braathens IT AS

Braathens IT er et programvareselskap som leverer IT-løsninger for flyselskap og flyplasser. Booking av billetter, Self Service systemer for check-in og har kunder som SAS, Brussels Airlines Malmø Aviation og Sverigeflyg. Selskapet omsatte for 24 millioner I 2017.

Prosjektstyring og rapportering

De ønsket seg et mye bedre prosjektverktøy som ga dem bedre kontroll. Dette gjaldt alt fra timeregistrering til rapporteringsmuligheter – alt i ett og samme system. I tillegg benyttet de seg av konsulenter i flere land, noe som gjorde at de trengte et verktøy som var tilgjengelig for alle medarbeidere på flere spark. Rapportene til styret skulle kunne tas direkte ut fra økonomisystemet, I tillegg til andre krav til løpende rapportering for virksomheten. Med transaksjoner på tvers av land var også valutahåndtering viktig.

Xledger med timeregistrering og prosjektrapportering

Consulatet implementerte og gjorde tilpasninger av rapportene I Xledger slik at rapportbehovene ble ivaretatt. Selskapet har engelsk som spark for virksomheten, så alle rapportene er utformet med engelsk språk. Support og rådgivning ved bruk av Xledger leveres etter implementeringen løpende av Consulatet.

 

«Med Xledger fikk vi endelig kontroll. Xledger har bidratt til å disiplinere virksomheten og dermed bedret lønnsomheten.»

Svein Therkelsen, CEO Braaathens IT

Fordeler med løsningen

  1. Fullt online prosjektregnskap
  2. Timeregistrering for alle ansatte på flere språk via alle typer mobile enheter.
  3. Fanger opp flere fakturerbare timer enn tidligere.
  4. Timeregistreringen har gitt oss et mye bedre grunnlag for fakturering.
  5. Kalkulatorisk timekostnad. Prosjektene belastes hver måned med riktig kostnad basert på timeregistreringen.
  6. Ledelsen og prosjektledere kan ta ut rapporter løpende gjennom måneden for de enkelte prosjektene.
  7. Rapportene viser blant annet om alle prosjekter er fakturert, samt DB / Faktureringsgrad.
  8. Egne rapporter tilpasset konsernets rapporteringskrav.
  9. De ser hele tiden hvordan de kan nå målene sine med dekningsgrad, prosjekt for prosjekt