Ta en uforpliktene prat med en av våre rådgivere

Trenger bedriften din digitalisert regnskapsstyring? Fyll ut skjema og vi vil kontakte deg.

Fakturamottak

  • Arbeidsflyt
  • Bilagsgodkjenning

Fakturamottak hos Consulatet og Xledger

Ingen åpner post lenger. Fordi ingen lenger sender noe med posten.
 Fakturamottak betyr en forventning om at dine leverandører sender deg sine fakturaer elektronisk. EHF ( Elektronisk handelsformat ), eller som vedlegg til en epost. Fakturaene tas imot elektronisk, og sendes direkte ut for attestasjon hos riktig prosjektleder, avdelingsleder eller til den personen i organisasjonen som har bestilt varen eller tjenesten.
 Du kan kombinere fakturamottak med elektroniske innkjøp. Automatisk avstemming av at du får en faktura med det beløpet dere avtalte ved bestillingen. 
Fakturamottak idag betyr egentlig automatisk distribusjon av fakturaer ut til den som skal godkjenne.

Enklere hverdag med fakturamottak

Spør deg selv: «Hvorfor skal vi motta fakturaer i postkassen eller på epost, hvis vi kan få alt rett inn i Xledger?» Ved å benytte deg av fakturamottaket hos Consulatet og Xledger oppnår du mange fordeler:

Redusert behov for administrativt ansatte.

Raskere informasjon om fakturaer fra leverandører.

Riktigere oversikter over leverandørgjeld.

Full kontroll på inngående fakturaer, hele tiden.

Fakturaene blir betalt til rett tid.

Fleksibilitet – godkjenn fakturaer hvor enn i verden du befinner deg fysisk.

Slik fungerer det

Du får egen fakturaadresse hos Consulatet for epost, EHF og fakturaer i posten.
1
Vi registrerer alle fakturaer effektivt i Xledger.
2
Du finner dem i forfallslisten for godkjenninger i Xledger.
3
Du godkjenner, og fakturaene betales på forfallsdato i banken.
4

«Med Xledger fikk vi endelig kontroll. Xledger har bidratt til å disiplinere virksomheten og dermed bedret lønnsomheten.»

Svein therkelsen, CEO Braathens IT AS